Muchachomalo
‘De Muchachomalo’ is Spaans voor ‘Bad Boy’. Het merk is dan ook geïnspireerd op de Spaanse zin 'estilo de vida, capre diem y corazon', wat in het Nederlands ‘pluk de dag met heel je hart en maak alles wat je wilt mogelijk’ betekent. De Muchochachomalo is te herkennen aan zijn rebelse gedrag, zijn zelfverzekerdheid, zijn focus en natuurlijke leiderschap. Daarnaast gaat hij niet uit de weg voor avontuurlijke belevenissen en heeft hij altijd vrienden om hem heen, die zijn moed en eerlijkheid waarderen. Ook is hij aantrekkelijk, charmant, fit onafhankelijk en een beetje mysterieus. De vrouwen hangen om hem heen. De Muchachomalo-man kan ook anderen inspireren en verrassen. Net als de meeste mannen, groeit hij nooit ‘echt’ op.
Muchachomalo introducteert elk jaar weer een collectie met een verhaal eraan verbonden. Het gaat altijd over het echte leven en gevoelens. Wereldgebeurtenissen, die op dat moment leven bij de mensen. Deze, steeds wisselende, boodschap laat mensen erover nadenken of praten. Wanneer het thema gekozen is, vertaalt het designteam het verhaal naar draagbare kunst. Elke print die in de collectie komt, ondergaat eerst het selectieproces. De prints zijn allemaal, door in-house artiesten, met de hand ontworpen. Muchachomalo maakt het dus mogelijk dat iedereen kunst kan dragen.