Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Indien jouw vraag er niet bij staat, neem dan contact met ons op. Je kunt mailen naar info@winkelcheque.nl of bellen naar 085 208 6697.

Ik wil meer weten over Winkelcheque

Wat is Winkelcheque precies?

»  Winkelcheque is dé cadeaukaart van Nederland. Door de hoogwaardige aangesloten winkels en webshops geef je echt een belevenis cadeau. De kaarthouder kan met Winkelcheque bij een groot aanbod winkels en webshops terecht.

Waar kan ik Winkelcheque kopen?

»  Je kunt de Winkelcheque cadeaukaart bestellen via deze website. Kijk bij verkooppunten voor het dichtstbijzijnde verkooppunt bij jou in de buurt.

In welke waarden is Winkelcheque verkrijgbaar?

»  Je kunt ieder willekeurig bedrag kiezen vanaf minimaal € 5,00 tot maximaal € 150,00. Op de Winkelcheque cadeaukaart is geen BTW van toepassing.

Welke producten kan ik met Winkelcheque kopen?

»  Je kunt bij elke aangesloten winkel of webshop terecht met je Winkelcheque. Je kunt met jouw Winkelcheque betalen voor een mode-item.

Hoe lang is Winkelcheque geldig?

»  Winkelcheque heeft een geldigheid van 2 jaar na uitgifte, tenzij anders vermeld. De geldigheid van jouw Winkelcheque kun je bekijken m.b.v. de saldochecker.

Is het mogelijk een Winkelcheque te verlengen?

»  Het is niet mogelijk om je Winkelcheque te verlengen.

> Ik heb een vraag over het geven van Winkelcheque

Hoe kan ik Winkelcheque geven?

»  Winkelcheque geef je eenvoudig door één van onze verkooppunten te bezoeken of door de Winkelcheque cadeaukaart te bestellen op deze website. Winkelcheque kun je opwaarderen in ieder willekeurig bedrag vanaf € 5,- tot maximaal € 150,-. Jij of de ontvanger ontvangt Winkelcheque altijd in een mooie geschenkverpakking, waarbij ruimte is voor een persoonlijke boodschap.

Hoe kan ik Winkelcheque betalen?

» Je betaalt je Winkelcheque met iDeal. Zo internet bankier je eenvoudig, betrouwbaar en snel via jouw eigen bank. Zakelijke bestellingen kunnen ook per factuur worden voldaan.

Wat is de levertijd van een Winkelcheque?

»  Je bestelling wordt geleverd nadat de betaling is voldaan. Wanneer je bestelling vóór 17.00 uur is besteld en betaald, wordt Winkelcheque dezelfde dag nog via PostNL verstuurd!

Kan ik Winkelcheque ook per e-mail ontvangen?

»  Nee, op dit moment hebben wij nog geen digitale versie van Winkelcheque die je per e-mail kunt ontvangen. Zodra wij deze dienst gaan aanbieden zullen wij dit duidelijk kenbaar maken.

Wat zijn de verzendkosten?

» Wanneer je een Winkelcheque bestelt, betaal je € 1,95 verzend- en administratiekosten, ongeacht het aantal bestelde Winkelcheque cadeaukaarten.

Moet ik betalen voor de verpakking?

» Nee, Winkelcheque wordt altijd gratis in een luxe giftbox aangeleverd. Wil je Winkelcheque dan ook nog eens mooi laten inpakken? Dan kost dit slechts €1,50. Wanneer je wensen hebt voor een 'niet-standaard' verpakking (bijv. gericht op Verjaardag, Sinterklaas, Kerst, Valentijnsdag en Moederdag) kan een kleine toeslag gevraagd worden. Neem in dit geval contact op met Winkelcheque.

Ik probeer Winkelcheque te bestellen, maar er gaat iets niet goed. Wat nu?

»  Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier of stuur een email naar info@winkelcheque.nl. Wij nemen uiterlijk binnen 3 werkdagen contact met je op!

Ik heb een Winkelcheque besteld en betaald, maar ik heb deze niet ontvangen. Wat nu?

»  Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier of stuur een mail naar info@winkelcheque.nl. Wij nemen uiterlijk binnen 3 werkdagen contact met je op!

> Ik heb een vraag over het inwisselen van Winkelcheque

Hoe kan ik het saldo van mijn Winkelcheque opvragen?

» Vul je 19-cijferige kaartnummer in bij de saldochecker op de homepage van deze website om het saldo en de geldigheid van jouw Winkelcheque op te vragen. Het kaartnummer van jouw Winkelcheque vind je op de achterzijde.

Hoe kan ik een Winkelcheque inwisselen?

»  Ga naar één van de aangesloten winkels bij jou in de buurt. Een aangesloten winkel accepteert jouw Winkelcheque via de pinterminal of de webkassa. Afhankelijk van het totaalbedrag is de waarde van jouw Winkelcheque toereikend of niet toereikend. Een eventueel restantbedrag betaal je middels pin of cash eenvoudig bij.

Kan ik meerdere Winkelcheque cadeaukaarten tegelijk inwisselen?

»  Jazeker! Alle aangesloten winkels accepteren meerdere Winkelcheque cadeaukaarten tegelijkertijd.

 Moet ik mijn Winkelcheque in één keer besteden?

»  Nee, dat hoeft niet. Je kunt Winkelcheque in meerdere delen besteden, gedurende de geldigheidstermijn van 2 jaar (tenzij anders vermeld) na uitgifte.

Kan ik mijn Winkelcheque ook besteden bij één van de verkooppunten?

»  Nee, dit is niet mogelijk. Deze winkels verkopen alleen Winkelcheque cadeaukaarten, zij accepteren deze cadeaukaart niet als betaalmiddel. Je kunt Winkelcheque alleen besteden bij de aangesloten winkels die op deze site vermeld staan.

Kan ik mijn Winkelcheque voor contant geld inwisselen?

»  Nee, Winkelcheque kan uitsluitend worden ingewisseld voor een mode-item bij een aangesloten winkel of webshop naar keuze.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

»  Cadeaukaarten zijn vrijgesteld van BTW. De prijzen die vermeld staan zijn dus inclusief BTW. Dit geldt dus ook voor Winkelcheque.

Hoe snel worden bestelde producten geleverd?

» In de bevestigingsmail die je ontvangt na het bestellen van Winkelchewue vind je de levertijd van jouw bestelling. Indien je Winkelchequeop werkdagen vóór 17.00 bestelt en betaalt, wordt deze dezelfde dag nog verstuurd via PostNL.

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn bestelling.

»  Stuur dan een e-mail naar info@winkelcheque.nl.

 Wat zijn de betaalmogelijkheden?

» Je kunt middels iDeal betalen. Wanneer je een bestelling doet vanuit een bedrijf kun je met een factuur betalen. Ook wanneer je via factuur bestelt, wordt de bestelling dezelfde dag nog verstuurd.

> Ik heb een probleem met het inwisselen van Winkelcheque

Wat moet ik doen als mijn Winkelcheque niet werkt in de winkel of webshop?

»  Er bestaat een kans dat de magneetstrip van jouw Winkelcheque is beschadigd of gedemagnetiseerd. Demagnetisering kan gebeuren als de kaart in contact komt met magnetische straling van magneetplaten in winkels, computers of mobiele telefoons. Wanneer jouw kaart beschadigd of gedemagnetiseerd is, kun je een afbeelding van de achterkant van de kaart naar ons mailen, samen met jouw adresgegevens. Wij lezen de kaart dan uit en sturen je een nieuw exemplaar. Je kunt ons mailen op: info@winkelcheque.nl 

Een winkel wilde mijn Winkelcheque niet innemen, terwijl hij wel staat vermeld als aangesloten winkel op de website. Hoe kan dit?

»  Het is mogelijk dat een enkel lid (van een winkelketen) besloten heeft om Winkelcheque niet meer in te nemen, zonder dit aan ons door te geven. Mocht je een winkel tegenkomen waar dit het geval is dan horen wij dit graag, zodat wij contact op kunnen nemen met de winkel om duidelijkheid te verschaffen. Laat ons dit dan weten via het contactformulier. 

Mijn Winkelcheque is ernstig beschadigd. Wat moet ik doen?

» Wanneer je kaart beschadigd is, kun je een afbeelding van de achterkant van de kaart naar ons mailen, samen met jouw adresgegevens. Wij lezen de kaart dan uit en sturen je een nieuw exemplaar. Je kunt ons mailen op: info@winkelcheque.nl 

> Zakelijke bestellingen

Hoe bestel ik Winkelcheque voor mijn bedrijf?

»  Voor meer informatie over Winkelcheque als zakelijk cadeau of zakelijke bestellingen kun je contact op nemen met Winkelcheque via zakelijk@winkelcheque.nl. Of bel naar 085 208 7018. Indien de bestelling meer dan €500,- bedraagt zal deze aangetekend worden verzonden à €8,05.

Wat zijn de mogelijkheden tot het personaliseren van een Winkelcheque als zakelijke klant?

»  Er zijn een tal van mogelijkheden voor het op eigen wijze invullen van Winkelcheque. Bekijk onze Zakelijke pagina of neem voor maatwerk oplossingen contact op met Winkelcheque via zakelijk@winkelcheque.nl. Of bel naar 085 208 7018.

> Overige vragen

Ik ben per ongeluk mijn Winkelcheque kwijtgeraakt. Wat nu?

»  Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om je Winkelcheque goed en veilig te bewaren, er kan geen aanspraak worden gemaakt op compensatie bij verlies van de pas.

Wanneer weet ik of ik de verdubbelaar heb gewonnen?

»  Op elke eerste Maandag van de maand wordt er een winnaar getrokken. De winnaar krijgt hierover bericht. Hou ook onze Facebook pagina in de gaten! Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

> Ik heb een klacht of opmerking over Winkelcheque

Waar kan ik met mijn klacht of opmerking terecht?

»  Neem in dit geval contact met ons op via het contactformulier. Wij zullen je klacht binnen 3 werkdagen in behandeling nemen en je hierover een terugkoppeling geven.

Is je vraag nog niet beantwoord? Neem ook dan contact met ons op. Wij zullen je vraag binnen 3 werkdagen in behandeling nemen.